NA OBĚD I NA SVAČINU, KAŽDÝ DEN JÍM ZELENINU
V tomto bloku jsme se vydali s kočičkou na výlet do spíže, kde bylo spoustu zeleniny. Protože kočička nevěděla, jak se jednotlivé druhy zeleniny jmenují, pomohli jsme jí je pojmenovat - vytleskávali jsme je - procvičili jsme rozklad slov na slabiky, určovali jsme počátečni hlásku ve slově.
Poznávali jsme zeleninu podle chuti- rozvíjeli jsme chuťové vnímání. Krájeli jsme cibuli a pozorovali jsme, co dělá s našima očima.
Společně jsme si povídali o podzimním obrázku - pole, sad. Jaké vidíme stromy, ovoce, zeleninu, jaké činnosti na obrázku vidíme - co dělá pán na obrázku, co dělá traktor? - rozvíjeli jsme souvislé vyprávění.
Zacvičili jsme si jako mrkev v záhonku - rozvíjeli jsme hrubou motoriku. Protože jsme moc šikovní a pomáháme mamince když vaří, šli jsme do města na trh nakupovat zeleninu na oběd. Stačilo nám říci, co dneska bude maminka vařit a my jsme jí k tomu přinesli potřebnou zeleninu. (např. OkURKOVÝ SALÁT - OKURKA, GULÁŠ - CIBULE,H RANOLKY - BRAMBORY atd.). Skládali jsme obrázek mrkve - rozvíjeli jsme zrakovou syntézu, pracovali jsme s lepidlem.
Říkali jsme básničku ,,Koulela se ze dvora..."
Naučili jsme se básničku:
NA OBĚD I NA SVAČINU,
KAŽDÝ DEN JÍM ZELENINU.
MRKEV, SALÁT, RAJČÁTKA,
VITAMÍNŮ HROMÁDKA.
Už víme, jak chutná kedlubna a jaký otisk zanechají naše zuby, když se do ní zakousneme.
Třídili jsme ovoce a zeleninu na dvě hromádky.
Rozvíjeli jsme předmatematické dovednosti - procvičili jsme počet do 3, odhadovali jsme, kde je více/ méně/ stejně brambor.