Informace pro rodiče

Od 1.9. naše mateřská škola zavádí aplikaci Naše MŠ.

Aplikaci možno využít pro vzájemnou komunikaci - oznámení docházky vašeho dítěte (omlouvání stravy) a získávání nejnovějších událostí v mateřské škole.

Dále je možno sledovat fb stránky - Mateřská škola Chlum u Třeboně

Výše úplaty pro školní rok 2025/26  je stanovena na  480,- Kč/měsíc.

 Informační odpoledne pro rodiče - v případě nejasností a dotazů lze sjednat společnou schůzku v kanceláři ředitelky školy. Po telefonické domluvě společně upřesníme vyhovující den a čas.

Provozní doba: 6.15 – 16.00 hod.

První krůčky do školky

V prvním období nástupu dítěte do mateřské školy věnujte pozornost adaptačnímu období vašeho dítěte. Důležité je nepodcenit jeho délku, pobyt dávkovat postupně. Pokud se dítě zradí v prvních dnech, tato nedůvěra může ovlivnit jeho další vztah k mateřské škole a důvěru v další svět. 

Co je adaptační období?

Období, kdy si dítě zvyká na nové prostředí, učitelky a děti. Průběh a délka se u jednotlivých dětí liší, může trvat několik dnů i týdnů. 
Proto je důležité pobyt postupně dávkovat. Pokud si dítě zvykne na kratší dobu pobytu - cca 2 hodiny, je možné prodloužit délku do oběda. K celodennímu pobytu je možné přistoupit až po zvládnutí předchozích fází. Celý proces by měl probíhat ve spolupráci s učitelkami, které vám pomohou vyhodnotit, kdyje vhodné přejít k další fázi.
Ranní loučení neprodlužujte, tato situace pak vede k ještě větší úzkosti dítěte. Pláč je normální součástí adaptace, většina dětí se po odchodu rodiče po čase uklidní a zapojí se do dění ve třídě.

Signály adaptačního období:

- pláč, záchvaty vzteku, regrese v již zvládnutých dovednostech, poruchy spánku, změny v jídelních návycích, psychosomatické projevy (bolesti břicha, počůrávání, bolesti hlavy...)

 

Co usnadní vašemu dítěti fungování v MŠ?

  • Používá WC, umí se vysmrkat
  • Orientuje se ve svém oblečení, snažit se samostatně oblékat
  • Používá lžíci a hrneček - dbejte už v tomto věku na správné držení lžíce (tužky), špatně získaný návyk se pak hůře odstraňuje
  • Je zvyklé uklízet si po sobě věci
  • Reaguje na pokyny dospělého - dodržuje stanovená pravidla chování. Respektuje autoritu rodiče.
  • Umí se s druhým domluvit. Tzn. je mu rozumět a hovoří v jednoduchých větách.
  • Je co nejvíce samostatné. 
    MATEŘSKÁ ŠKOLA NENÍ ZAŘÍZENÍ PEČUJÍCÍ, NÝBRŽ VZDĚLÁVACÍ. RODINA ZODPOVÍDÁ ZA TO, ŽE DÍTĚ MÁ V DOBĚ NÁSTUPU DO MATEŘSKÉ ŠKOLY UTVOŘENÉ ZÁKLADNÍ NÁVYKY, COŽ PAK PŘISPÍVÁ K LEPŠÍMU ZVLÁDNUTÍ ADAPAČNÍHO OBDOBÍ. 

 

Jak vypadá NÁŠ DEN

Časně ráno k nám začínají přicházet první rodiče s dětmi. Děti bývají sloučené do 7.30 hod. v jedné třídě. Poté se každé z dětí přejde se svou paní učitelkou do třídy. Tento čas je věnován spontánním hrám.

Okolo 8.30 si zacvičíme. Zařazujeme přirozené cviky (chůzi, běh, poskoky, skoky, lezení…), zdravotní cvičení na protažení a posílení svalových skupin, hrajeme pohybové hry, honičky, hry se zpěvem. K tomu využíváme různá nářadí nebo náčiní. Cvičení zpestřujeme využitím balančních míčů, což přispíva k rozvoji hrubé motoriky a koordinace celého těla. Využíváme také prvků jógy.

Dopoledne ještě zahrnuje svačinu a různé aktivity, vycházející ze Školního vzdělávacího programu "Náš svět". Jsou vždy motivované na určité téma.

K rozvoji dětí používáme tyto vzdělávací strategie:

  • prožitkové učení
  • kooperativní učení
  • situační učení
  • spontánní učení

Vždy, když počasí dovolí, trávíme část dopoledne pobytem venku.

Poté následuje oběd, po němž první děti odcházejí domů.

Ti, kteří zůstávají, čeká odpolední spánek. Ještě si přečteme pohádku, či zazpíváme písničky a zachumláme se do peřinek. Děti s menší potřebou spánku mají možnost po určité chvíli zabývat se klidovými činnostmi u stolečku s ohledem na spící děti.

Po odpočinku následuje malá svačinka, volné hry dětí, těšení na maminku nebo tatínka a odchod domů.

 

CO DĚTI POTŘEBUJÍ

Aby se v naší mateřské škole děti cítily pohodlně, je dobré, abyste je z domova vybavili následujícími věcmi:

  • Pohodlné a praktické oblečení do vnitřních prostor školy – nejlépe tričko a tepláky. Počítejte s tím, že ve školce se tvoří a že se snadno může dítě umazat, např. od barev
  • Pevné přezůvky – ne pantofle. Běháme, hrajeme honičky a pantofle jsou pro tyto činnosti nevyhovující, ba přímo nebezpečné!
  • Oblečení pro pobyt venku – dle ročního období, vhodná obuv do písku, popř. vlhké trávy
  • V šatně má každé dítě svůj sáček, do kterého je dobré umístit náhradní oblečení, včetně spodního prádla a ponožek. Hodí se zde mít i pláštěnku.
  • Pro odpolední spánek pyžamo

Školní řád MŠ Chlum u Třeboně platný od 1.9.2025