SVATÝ VÁCLAVE, PATRONE NAŠÍ ZEMĚ.
Pověděli jsme si, proč jsme byli s maminkama 28. září doma - jaký byl významný den a kdo slavil svátek. S využitím obrázků jsme se seznámili s legendou o Svatém Václavovi. Řekli jsme si, Jaký byl Svatý Václav a jaký jeho bratr Boleslav. - učíme se vnímat, co je dobré a co je zlé. Pomocí obrázků třídíme konkrétní sitace v MŠ a přiřazujeme je k symbolům co je DOBŘE X ŠPATNĚ ( ČERT- špatné, zlé chování, ANDĚL- to je správné, to se dělat smí). Podle fotky Svatého Václava jsme uhodli, na čem jezdil. Povídali jsme si o životě koníka - kde bydlí, co má na nohách, jak jede koník? - rytmicky doprovázíme píseň ,,Klap, klap" na Orffovy nástroje.
Výtvarná činnost- jak by vypadal můj kůň, kdybych byl/a král/královna. - práce s temperou, dbáme na správné držení štětce.
Uvazovali jsme uzlíky z vlny jako hřívu koníkovi. Potom jsme koníka upevnili na dřevěné tyče - polytechnická výchova v altánku - práce s nářadím, vytváříme základy manuální zručnosti.
Zacvičili jsme si jako koníci. Za poslechu písně ,,Okolo Třeboně" jsme se projely na našem koníkovi.
Vytvořili jsme si vlastní královské prostírání, které mají na stole samotní králové při slavnostní hostině. Vyžili jsme k tomu grafickou výtvarnou techniku - alobal s pevným podkladem jsme natřeli temperou a v něm jsme kreslili prstem různé obrazce. Potom jsme přiložili papír a obtiskli ho. K talíři jsme temperou dokreslili příbory- procvičili jsme správné držení štětce, tah štětcem.
V kruhu jsme kamarádům představili našeho koníka a řekli jsme, jaké jsme mu dali jméno- učíme se sebereflexi.